Contests are back: Link

Editor has still troubles with free API, if you don't want to use OSM Elevation API you can try to do a GPX on RideWithGPS site and import it on the editor

Please don't spam us mail and PMs that we won't answer and notice that the official language of forum is English.

Non Official Contest 2019

Compete in the contests and become the best stagemaker!
Post Reply
mauro
Tifoso
Tifoso

Non Official Contest 2019

Post by mauro » 18/03/2019, 17:35

Considerato che quest’anno non ci saranno contest ho pensato che, per non “perdere la mano” e per mantenere attivo lo spirito di competizione tra gli utenti della “Flamme Rouge”, di proporre una serie di contest non ufficiali. Decideremo poi se e come votare i percorsi (per questioni di tempo, come già successo lo scorso anno, io riuscirei a partecipare con i miei tracciati, ma mi mancherà il tempo per esaminare tutti i tracciati e votarli). Cosa ve ne pare? Siete interessati? Se siete d’accordo ho già in mente il primo contest da proporre…

Considering that this year there will be no contest, I thought that, in order not to "lose the hand" and to keep the spirit of competition active among the users of "Flamme Rouge", to propose a series of unofficial contests. We will then decide if and how to vote for the routes (for reasons of time, as happened last year, I would be able to participate with my tracks, but I will miss the time to examine all the tracks and vote for them). What do you think? You are interested? If you agree I already have in mind the first contest to be proposed ...

Arnorius
Spettatore

Re: Non Official Contest 2019

Post by Arnorius » 19/03/2019, 18:09

I see no reason not to try this if mods agree and there are enough poeple who want to play

emmea90
Giornalista
Giornalista

Post by emmea90 » 19/03/2019, 20:56

mauro wrote:
18/03/2019, 17:35
Considerato che quest’anno non ci saranno contest ho pensato che, per non “perdere la mano” e per mantenere attivo lo spirito di competizione tra gli utenti della “Flamme Rouge”, di proporre una serie di contest non ufficiali. Decideremo poi se e come votare i percorsi (per questioni di tempo, come già successo lo scorso anno, io riuscirei a partecipare con i miei tracciati, ma mi mancherà il tempo per esaminare tutti i tracciati e votarli). Cosa ve ne pare? Siete interessati? Se siete d’accordo ho già in mente il primo contest da proporre…

Considering that this year there will be no contest, I thought that, in order not to "lose the hand" and to keep the spirit of competition active among the users of "Flamme Rouge", to propose a series of unofficial contests. We will then decide if and how to vote for the routes (for reasons of time, as happened last year, I would be able to participate with my tracks, but I will miss the time to examine all the tracks and vote for them). What do you think? You are interested? If you agree I already have in mind the first contest to be proposed ...
It's ok, but there will be contests this year. We just will start late than last year
Software Engineer, Cycling Fanatic

jibvalverde
Spettatore

Post by jibvalverde » 20/03/2019, 5:50

Always ok for a contest, official or not. I've so much free time ^^

mauro
Tifoso
Tifoso

Post by mauro » 21/03/2019, 12:09

Non Official Contest 2019 – N° 1 - Settimana Coppi & Bartali”

Si tratta di disegnare un’edizione innovativa della “Settimana Coppi & Bartali”, che non si limiti alla sola Emilia-Romagna (nella quale dovranno essere disegnate minimo due tappe) ma che coinvolga anche le terre di Coppi e Bartali. Le tappe devono essere 5 (come nell’edizione 2019) e una di questa (non necessariamente la prima) deve essere strutturata in due semitappe

It is a matter of designing an innovative edition of the " Settimana Coppi & Bartali", which is not limited to just Emilia-Romagna (in which at least two stages must be drawn) but which also involves the lands of Coppi and Bartali. The stages must be 5 (as in the 2019 edition) and one of these (not necessarily the first one) must be structured in two half stages

Il mio percorso

maps/tours/view/11319

JAdmeal
Spettatore

Post by JAdmeal » 22/03/2019, 23:21

Non Official Contest 2019 – N° 1 - Settimana Coppi & Bartali”
This is my version of the Settimana Coppi & Bartali with start in Piacenza and finish in the small but beautiful country of San Marino. Innovative design with more medium mountain and some bonus seconds in every sprint, finish line and KOM sprint:
Cima Coppi (highest KOM):
1: 30"
2: 20"
3: 12"
4: 6"
5: 3"
Cima Bartali (highest top finish) -without including finish line bonus seconds-:
1: 15"
2: 10"
3: 6"
4: 3"
1st Category Climbs:
1: 15"
2: 8"
3: 4"
2nd Category Climbs:
1: 10"
2: 6"
3: 3"
3rd Category Climbs:
1: 5"
2: 3"
3: 1"
4th Category Climbs:
1: 3"
2: 2"

1st Sprint:
1: 3"
2: 2"
2nd Sprint:
1: 5"
2: 3"

Finish line:
1: 10"
2: 6"
3: 3"

I think that if we include some bonus seconds in every climb there will be more battle in the mountains to get them which means more fun for the spectator.
maps/tours/view/11338

emilio.torre
Spettatore

Post by emilio.torre » 25/03/2019, 23:33

mauro wrote:
18/03/2019, 17:35

Il prossimo contest lo si potrebbe fare sulle brevi corse a tappe di Primavera, come la Tirreno-Adriatico , Paris-Nice , Volta a Catalunya , Vuelta a Pais Vasco , Tour de Romandie e Volta a Algarve
Il contest deve riguardare una breve corsa a tappe con il seguente regolamento
1) La corsa si può disputare in un qualsiasi paese del mondo anche in Italia, Francia, Spagna, Svizzera, Austria e Portogallo dove si svolgono le gare citate,
2) I percorsi devono contenere
-una crono di apertura
-due tappe pianeggianti
-tre tappe collinari
-due tappe alta montagna
-una crono finale
3) Può essere concentrato in una o più regioni
4) La distanza delle tappe è variabile e non bisogna superare i 240km per le prove in linea, i 30km per la crono iniziale e i 40km per la crono individual finale

Cosa ne pensate di questa idea?

The next contest can be make on spring stage races, like Tirreno, Paris-Nice, Catalunya, Pais Vasco, Romandie and Algarve
The contest may concern a short stage races with the following rules card
1) The race can be dispute on any conutry of the world, also in Italy, France, Spain, Switzerland, Austria and Portugal where taking place this race,
2) The routes may be contains
-a opening time trial
-two plain stages
-three hilly or medium mountain stage
-two high mountain stage
-a final individual time trial
3)It can be stuctured on one or more regions
4) The stage distances is various and may be need takeover 240km distance for race, 30km for starter time trial and 40km for the final individual time trial

What do you think about this tracking contest idea?

Post Reply