Facebook login is not available anymore due to Facebook policy. If you need access to your old account send a mail with username and your actual mail.

IMPORTANT: Routing and Elevation API are limited to 7000 calls per day. In case they are expired, they won't work until limit is re-charged. You can try in this case to do a GPX on RideWithGPS site and import it on the editor

Please don't spam us mail and PMs that we won't answer and notice that the official language of forum is English.

Roadbooks: LINK

Comment with us the races in the discussion thread or in the Telegram Chat

2021 Season Contests
Contest #2: Milan - Rome and Bissagne - Guascogne - VOTING
Contest #3: Improved Spring Classic

Problems with track editor

All about the stage editor: guides, releases and features.
Post Reply
emilio.torre
Appassionato
Appassionato

Problems with track editor

Post by emilio.torre »

Good evening to all, i report that problem on track editor, when i pose an start point and an arrive point, it appears the message "no valid route" and not work it, can you give me some explanations about this problem?
tete
Spettatore

Re: Problems with track editor

Post by tete »

it does the same to me I can't find a solution
MauroFradegradi
Spettatore

Post by MauroFradegradi »

it does the same to me ....the problem is that here nobody ever answers ...grrrrrrrrrrrr
Pino84300
Spettatore

Post by Pino84300 »

Same for me, No valid route, impossible to do the route. I think it is a bug with them, hope they will fix it quickly.
MauroFradegradi
Spettatore

I don't understand why there are users who manage to trace new paths and others like us who fail ... at least someone answered. Please
emmea90
Vicedirettore Sportivo di terza divisione

Post by emmea90 »

Routing and Elevation API are limited to 7000 calls per day. In case they are expired, they won't work until limit is re-charged
Software Engineer, Cycling Fanatic
MauroFradegradi
Spettatore

Grazie... quindi se non ho capito male... fino a 7000 utilizzi al giorno è possibile, oltre no. Quindi sono proprio sfortunato io che quando mi collego è già finito il limite? ehehe... Ma è un problema temporaneo o sarà così per sempre? ...perché è un editor troppo figo per non poterlo usare
Thanks ... so if I am not mistaken ... up to 7000 calls per day is possible, beyond not. So I'm really unfortunate that when I connect the limit is already over? hehe ... But is it a temporary problem or will it be like this forever?... because it's too cool an editor not to use it
MauroFradegradi
Spettatore

Today up to 20.00 55 altimeters appeared ... why if I keep trying it always says "no valid route"? I understood when the plan was finished it did not draw the elevation profile, but I do not understand why it no longer traces me even 100 meters between the start and the first intermediate ... I do not know what 7000 calls are, but if 55 altimeters have been made today it means that many others can be done. I haven't been able to use the editor for days.
Thank you
emmea90

Post by emmea90 »

MauroFradegradi wrote: 12/02/2021, 21:59 Grazie... quindi se non ho capito male... fino a 7000 utilizzi al giorno è possibile, oltre no. Quindi sono proprio sfortunato io che quando mi collego è già finito il limite? ehehe... Ma è un problema temporaneo o sarà così per sempre? ...perché è un editor troppo figo per non poterlo usare
Thanks ... so if I am not mistaken ... up to 7000 calls per day is possible, beyond not. So I'm really unfortunate that when I connect the limit is already over? hehe ... But is it a temporary problem or will it be like this forever?... because it's too cool an editor not to use it
Al momento è così perché i servizi gratuiti che offrono altimetrie e percorsi hanno limiti. L'alternativa è implementare un servizio "premium" a pagamento ma al momento richiede tempo che non abbiamo.
Software Engineer, Cycling Fanatic
MauroFradegradi
Spettatore

emmea90 wrote: 13/02/2021, 20:05
MauroFradegradi wrote: 12/02/2021, 21:59 Grazie... quindi se non ho capito male... fino a 7000 utilizzi al giorno è possibile, oltre no. Quindi sono proprio sfortunato io che quando mi collego è già finito il limite? ehehe... Ma è un problema temporaneo o sarà così per sempre? ...perché è un editor troppo figo per non poterlo usare
Al momento è così perché i servizi gratuiti che offrono altimetrie e percorsi hanno limiti. L'alternativa è implementare un servizio "premium" a pagamento ma al momento richiede tempo che non abbiamo.
Ciao emmea90.... scusa se torno sull'argomento, ma amo questo sito, sono malato proprio e da mesi non riesco più a fare nulla, eppure tutti i giorni diversi utenti riescono a tracciare profili. Ho capito il problema del limite di 7000 calls, ma settemila mi sembra un bel numero... Come mai io, ogni volta che cerco di segnare due punti sulla mappa non riesco? Provo ad ogni ora, come poco fa, eppure non mi riesce. Non riesco a capire come possano altri utenti usare tutto e io no... ripeto, io pagherei pure un abbonamento se potessi usare questa figata di editor. Dallo screenshot che ti allego puoi vedere como dopo aver segnato due punti sulla mappa inizia sì il caricamento ma poi si interrompe, mentre prima il problema poteva solo essere che non tracciasse il profilo altimetrico finale, ma mi permetteva di disegnare almeno la planimetria e rapidamente, senza attendere molto.
grazie per rispondermi
Mauro ;)
gianluca.marian
Spettatore

Post by gianluca.marian »

stesso problema, in più aggiungo che non carica la "open street map" ma deve sempre passare alla "topo map".

se vado nel link per le donazioni mi da questo "No route found for "GET /donation" (from "maps/maps")"

Sono le 10 di mattina ed è già terminato il limite dei 7000? L'ho sempre usato questo sito e proprio ora va in errore? E' un implementazione recente? Siamo proprio certi certi che sia questo il problema?
Post Reply